Kuka olet?

Ketjut, joille ei ole muuta osoitetta...
Avatar
Pelle Grino
Viestit: 20
Liittynyt: 12.02.2016 13:41
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Kuka olet?

Viesti Kirjoittaja Pelle Grino » 12.02.2016 15:23

Tervehdys!

Olen 52-vuotias mies Turusta ja ilman muuta syvästi introvertti henkilö. Olen tietysti aina sitä ollutkin, mutta vaikuttaa vähän siltä, että käännyn aina vain enemmän ja enemmän sisäänpäin sitä mukaa kun ikää tulee lisää. Olen kyllä täysin sinut tämän asian kanssa.

Olen naimaton ja tyytyväinen tilanteeseeni. Olen minä menneisyydessäni elänyt pitkähkössä ja suhteellisen tyydyttävässäkin avoliitossa, ja muutenkin on nuorempana tullut vähemmän vakavia parisuhteita kokeiltua sen verran, että en ihan oikeasti enää kaipaa ketään rinnalleni; vähän semmoinen mutu minulla kyllä on, että moni ei tätä usko... :roll: No, olkoot uskomatta. Tunnen tiettyä sympatiaa MGTOW-liikettä (jos nyt mistään liikeestä voi varsinaisesti puhua) kohtaan, vaikka en varsinaisesti ole kiinnostunut omaksumaan mitään "pelimies-asenteita" vaan tavoittelen lähinnä aseksuaalisen välinpitämätöntä lähestymistapaa vastakkaiseen sukupuoleen. Joku voisi nähdä minussa hieman ihmisvihaajan vikaa (ainakin äitivainajani näki jo ollessani teini-ikäinen :mrgreen: ).

Toisaalta kyllähän sitä aina jonkin verran ihmiskontakteja kaipaa, mutta minulle riittää hyvin vaikkapa tämmöinen palsta, jossa kaikesta päätellen on paljon osapuilleen samanlaisen henkisen rakenteen omaavia lajitovereita. Löysin tämän palstan aivan sattumalta ja ihan mielenkiinnosta rekisteröidyin jäseneksi, vaikka tuskin minusta kovin aktiivista käyttäjää tulee.
"Tous les hommes me sont à tel point odieux
Que je serais fâché d'être sage à leurs yeux."

- Molière: Le Misanthrope (Alceste, I näytös, I kohtaus, 111-112)

athmos
Viestit: 14
Liittynyt: 12.03.2016 11:14
Viesti:

Re: Kuka olet?

Viesti Kirjoittaja athmos » 12.03.2016 11:40

Uusi tulokas esittäytyy.

21v
Jyväskylä
ICT-tradenomiopiskelija. Datanomin paperit ennestään.
Luonteeltaan omaperäinen ja mietteliäs realisti
Sanottu kiltiksi, reiluksi ja ajattelevaksi.
Tuntemattomien seurassa melko hiljainen, ujo ja varautunut, mutta yhteisen sävelen löydyttyä puhelias ja lojaali rämäpää
Jos ihmisen aatteet tai kiinnostuksen kohteet eroavat omistani, vaihdan heti seuraa.
Hyvin huumorintajuinen, kaikki eivät ymmärrä sarkastisia vitsejäni, mutta ei se minua haittaa.
Ulkopuolisista saatan vaikuttaa pidättyväiseltä tosikolta, mutta lähemmässä kanssakäymisessä olen myöhemmin yleensä hyvinkin avoin
Oikean juttuaiheen löytyessä puhetta sitten riittääkin melkein liiaksi asti.


Tykkään

Hyvä musiikki (radiosta soivaa roskaa ei ikinä)
Pelit
Luonto
Eläimet
Tiede
Teknologia
Mietiskely
Syvälliset keskustelut luonnontieteistä

Muuta

Olen absolutisti
Minulla on monistakin asioista varsin voimakkaitakin mielipiteitä, jotka tuon esille vain muutamien läheisimpien tuttujen kanssa. Muiden ihmisten joukossa kuitenkin otan linjan "en tiedä", "ei väliä".
Usein huomaan vaipuneeni täysin ajatuksiini
Ajottainen perfektionalisti. Aina ei oma työn tulos kelpaa, vaikka toiset sitä kehuisivat. Lähes neuroottinen monissa asioissa, kuten puhtaudessa ja järjestelmällisyydessä
Arvostan ihmisissä eniten sitä, että he ovat omia itseään.
Olen kiinnostuneempi ihmisen ajatuksista ja mielipiteistä kuin hänen saavutuksistaan tai ulkonäöstään.

tintti
Viestit: 1
Liittynyt: 13.03.2016 19:01
Viesti:

Re: Kuka olet?

Viesti Kirjoittaja tintti » 13.03.2016 20:32

Moi, uutena ajattelin parilla sanalla esittäytyä. Viime aikoina on syntynyt tarve tarkemmin pohtia omaa persoonaani ja sitä, miten se vaikuttaa muun maailman kanssa toimimiseen. Toivon täältä ehkä löytyvän jonkun samankaltaisen.

Olen vajaa 30v nainen ja stereotypinen INTJ. Itseeni ei istu kuvaus siitä introvertistä, joka on kiltti ja empaattinen kirjoja lukeva scifi-harrastaja. Minä en lue kirjoja, koodaa, katso games of thronesia, pelaa d&d:tä tai piirrä mangaa (tai mangoja). Sen sijaan olen älykäs, oikeudenmukaisuutta tärkeänä pitävä idealisti ja megalomaani, joka mielellään uppoutuu suunnittelemaan ties mitä maailmaa parantavia järjestelmiä. "I'm a very private person", enkä pidä siitä, että muiden huomio on omissa henkilökohtaisissa asioistani. Sen sijaan asioista ja ideoista puhun mielelläni ja vahvoine visioineni olen jopa johtajatyyppiä.

Ihmisten kanssa vuorovaikutus vapaamuotoisissa tilanteissa on jonkinlainen akilleen kantapää ja muiden ihmisten ymmärtämättömyys omaa persoonaa kohtaan on jatkuva ärsytyksen aihe. On vaikea olla oma itsensä, kun erilaisia kiinnostuksenkohteita ei ymmärretä tai arvosteta. Olen muun muassa absolutisti ja ateisti, enkä ymmärrä, miksi asioita tehtäisiin perinteen tai tottumuksen takia, jos me voisi tehdä paremminkin. Omassa mielessäni olen kuitenkin luova ja omaperäinen kiva tyyppi, mutta muiden silmissä (ainakin niiden, jotka eivät tunne paremmin) todennäköisesti lähinnä outo, ylitunnollinen, hiljainen ja vetäytyvä. Tämän ristiriidan kanssa pitäisi oppia elämään ja toivon, että jostain löytyisi edes joku, joka ymmärtäisi, mistä puhun :)

IC85
Viestit: 20
Liittynyt: 01.05.2016 00:29
Viesti:

Re: Kuka olet?

Viesti Kirjoittaja IC85 » 01.05.2016 07:52

Hei kaikki!

Tämä palsta on mainio ja löysi paljon "minua" täältä :) Alan hyväksymään itseni sellaisena millainen olen, vaikka työympäristö vaatii muuttumaan.

Vähän listatyylisesti nämä ajatukset minusta:

- ISTJ (näemmä toinen täällä?)
- 30 v nainen ja sinkku jo puolivuotta. Lähtökohtaisesti osaan "pariutua", koska olen koko aikuisiän ollut parisuhteessa (kaksi pitkää takana), joten introverttius aiheuttaa ongelmia enemmänkin ystävän/kaverin löytämisessä.
- Vaaka
- Pidän taiteesta (Nykytaide, taulut, installaatiot), koska arvostan sitä, että joku on käyttänyt paljon omaa aikaa taiteen tekemiseen. Olen itse ollut 8 vuotta "kuviksen" parissa. Tietty taiteen pitää olla puhutteleva :)
- Pidän käsityöstä (viimeksi virkkasin mattoja)
- Teen toimistohommia
- Kuntosalissa käyn ja pyöräily on jees
- Pidän kaikesta muustakin "jännästä": kävelyllä luontopolulla, geokätkeily, kukkien kasvattamisesta, seinäkiipeily, lukeminen (dekkari-painotteiset, nyt harvakseltaan lukenut), elokuvien (juonelliset) ja tv-sarjojen katsominen (juonelliset, HBO, netflix, Areena), matkustelusta (vaikka en kielinero ole ja mielenkiintoisiin/erilaisiin paikkoihin), historiallisista paikoista, merestä (rannikkokaupungeista ja kallioista), chattailusta, ravintolapäivistä ja uusien ruokien kokeilemisesta, jonkin verran seuraan kotimaista design-maailmaa, koska pidän kauniista tavaroista..
- En ole absolutisti (silloin tällöin)
- En tupakoi enkä muitakaan päihteitä käytä
- Uskon, että joku yliluonnollinen voima on olemassa, mutta en uskonnollisiin oppeihin. Karman laki on tuttu..
- Lihansyöjä
- Yllytyshullu toisinaan tai sellainen, joka haluaa koetella itseään tavalla tai toisella.
ISTJ-t

Saukkolii

Re: Kuka olet?

Viesti Kirjoittaja Saukkolii » 01.05.2016 11:37

Ole
-28 vuotias nainen
-infp-t
-opiskelen insinööriksi
-yh
-tykkään eksymisestä
-testailen kaikenlaista
-viihdyn hyvin yksin tai tutussa seurassa
-olen melko temperamenttinen
-harrastan kuntosalia, lenkkeilyä ja lukemista
-hyvä mielikuvitus
-etsin aina ns. täydellistä kaveri- tai parisuhdetta
-kiinostuksenkohteita ovat psykologia, kielitieteet, uskonnot ja politiikka
-olen taitavampi puhuja kuin kirjoittaja
-olen hyvä kuuntelija

Avatar
Varjotar
Viestit: 56
Liittynyt: 11.11.2015 21:21
Viesti:

Re: Kuka olet?

Viesti Kirjoittaja Varjotar » 15.06.2016 15:22

- Kuuhullu, synkkä, eskapistiromantikko
- Fyysistä ikää 29v
- Eläimet ja luonto on tärkeitä
- Musiikkimaku on raskas ja hyvin maustettu.
- Ammatiltani ompelija
- Asun yksin kissan kanssa
- Harrastuksina erinäinen liikkuminen, musiikin kuuntelu ja kaksipyöräiset sekä satunnainen (jenkki)autoilla seikkailu kaverin kanssa.
- Hyvä kirjoittamaan, vaikea lähestyä ja vaikea jututtaa.
- INFP-T
- En nipota pienistä, muiden päihteidenkäyttö ei ole minulle ongelma elleivät he tee siitä ongelmaa. Itse en juurikaan juo enkä käytä.
- Idealisti, fatalisti, erityisherkkä.
Tyttö, joka leikki tulella

Icaroz
Viestit: 4
Liittynyt: 18.07.2016 17:27

Re: Kuka olet?

Viesti Kirjoittaja Icaroz » 18.07.2016 17:41

ISTJ henkeen ja vereen.
Stereotyyppinen introvertti. Tykkään järjestyksestä, kurista. Tykkään tehdä asiat/työt kuin on sovittu tai käsketty. Olen hiljainen, mieluiten kuuntelen ja seuraan taustalta. En tykkää olla tilanteiden etulinjassa. Ikää on 25 vuotta ja oman paikan löytäminen tässä maailmassa tuntuu jo mahdottomalta.

Fuksia
Viestit: 6
Liittynyt: 07.08.2016 09:15
Viesti:

Re: Kuka olet?

Viesti Kirjoittaja Fuksia » 07.08.2016 09:59

Hei kaikille!
Sattumalta löysin eilen tämän palstan ja pakkohan sitä oli heti rekisteröityä! Kiitos palstan perustajalle, ei ollut tullut mieleenkään, että meille introille voisi olla oma foorumi.
Lyhyesti minusta jotain:
Olen 45-vuotias vela-nainen Pohjois-Suomesta. Asustelen kahdestaan ekstroverttiavomieheni kanssa ja hirvikoiramme Toope haukuskelee häkissään ulkona. Harrastan lukemista, kävelylenkkeilyä, pyöräilyä, lumikenkäilyä ja keilailua. Rakastan musiikkia, eläimiä ja luontoa sekä matkustelua. Yllättäen minulla ei ole paljon läheisiä ihmissuhteita, mutta ne vähäiset ovat kultaakin kalliimpia! Olen pessimistinen realisti, jonka elämässä on aina melankolinen pohjavire. Mutta toivoani en onneksi menetä ikinä :)

Vieras

Re: Kuka olet?

Viesti Kirjoittaja Vieras » 11.08.2016 11:32

Mennään sitten epämukavuusalueen ulkopuolelle kun muutkin uskaltautuu :)

-34v. kissan kanssa asusteleva neito
-ISFJ-T
-Tällä hetkellä työtön, 1ammattitutkinto
-Harrastan satunnaisen säännöllisesti eli kun huvittaa, salilla käyntiä ja joogaa. Tänä kesänä on tullut myös opeteltua hieman puutarhurointia kun ensimmäinen oma piha :)
-Tatuoitu
-Pidän eläimistä ja luonnosta, kauniista asioista ja esineistä, kiireettömyydestä, omasta rauhasta, henkisestä tasapainosta.
-Järjestelmällinen ja siisti. Hieman tuuliviiri.
-Hymyilen paljon mutta sisimmässä melankoliaa.
-Rauhallinen, kiltti, huumorintajuinen( osaa nauraa niin itselleen kuin muillekin, musta huumori toimii myös) Kuulemma kiva ja symppis :) Vähän ujokin.
-Takana päihteiden sekakäyttöä, masennusta, raskasta elämää.
-Pidän välillä itseäni uutispimennossa koska ahdistaa maailman kylmä ja epätasa-arvoinen meno.
-Väsyn henkisesti pitkistä sosiaalisista tilanteista.
-Jalat maassa mutta paljon tulee vietettyä aikaa omissa ajatuksissa ja pilvilinnoissa.
-Haluaisin kanoja ja vuohia :lol:

Kolibri
Viestit: 2
Liittynyt: 06.08.2016 10:47
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Kuka olet?

Viesti Kirjoittaja Kolibri » 11.08.2016 11:34

Mennään sitten epämukavuusalueen ulkopuolelle kun muutkin uskaltautuu :)

-34v. kissan kanssa asusteleva neito
-ISFJ-T
-Tällä hetkellä työtön, 1ammattitutkinto
-Harrastan satunnaisen säännöllisesti eli kun huvittaa, salilla käyntiä ja joogaa. Tänä kesänä on tullut myös opeteltua hieman puutarhurointia kun ensimmäinen oma piha :)
-Tatuoitu
-Pidän eläimistä ja luonnosta, kauniista asioista ja esineistä, kiireettömyydestä, omasta rauhasta, henkisestä tasapainosta.
-Järjestelmällinen ja siisti. Hieman tuuliviiri.
-Hymyilen paljon mutta sisimmässä melankoliaa.
-Rauhallinen, kiltti, huumorintajuinen( osaa nauraa niin itselleen kuin muillekin, musta huumori toimii myös) Kuulemma kiva ja symppis :) Vähän ujokin.
-Takana päihteiden sekakäyttöä, masennusta, raskasta elämää.
-Pidän välillä itseäni uutispimennossa koska ahdistaa maailman kylmä ja epätasa-arvoinen meno.
-Väsyn henkisesti pitkistä sosiaalisista tilanteista.
-Jalat maassa mutta paljon tulee vietettyä aikaa omissa ajatuksissa ja pilvilinnoissa.
-Haluaisin kanoja ja vuohia :lol:

Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa