Kuka olet?

Ketjut, joille ei ole muuta osoitetta...
Peltsi
Viestit: 1
Liittynyt: 19.05.2015 20:26
Viesti:

Re: Kuka olet?

Viesti Kirjoittaja Peltsi » 01.07.2015 21:37

Olen nyt muutamia päiviä seurannut aktiivisesti foorumilla käytyjä keskusteluja, ja koen että ihmisten kertomat kokemukset ja käsitykset ovat hyvin samankaltaisia kuin itselläni. Niinpä päätin rohkaistua myös itse osallistumaan keskusteluun, ja kertomaan hieman itsestäni.

- olen syntynyt 1994
- olen yliopisto-opiskelija, mutta asun vielä vanhempieni kanssa
- en käytä lainkaan minkäänlaisia päihteitä (ellei kahvia halua joku laskea)
- Myers-Briggsin testin mukaan I (78%), S (12%), F (25%), J (78%)
- harrastuksiini kuuluvat musiikki (soitan pianoa, pidän rock-musiikista mutta en kuitenkaan raskaammasta), liikunta sekä monipuolisesti penkkiurheilu (erityisesti jääkiekko)
- luonteeltani olen äärimmäisen tunnollinen, mikä on merkittävästi vaikuttanut opintomenestykseeni
- ystävyydessä elämäni pyörii käytännössä yhden ihmisen ympärillä, josta on tullut minulle elämässäni kenties kaikista tärkeintä. Vaikka häntä ei voine introvertiksi lukea, on meissä silti valtavasti yhteistä, ja usein koen hänelle asioistani puhumisen helpoksi, helpommaksi kuin esimerkiksi perheenjäsenilleni. Vaihtelevalla menestyksellä olen koittanut tavata välillä myös muita tuttavia, ehdottomasti haluan tavata heitä yksi kerrallaan suuremman joukon sijaan.
- olen melko herkkä ja tunnollinen, usein tuntuu, että elämä voisi olla helpompaa, jos "ei miettisi liikaa", mutta niinpä sitä vaan löytää itsensä pohtimasta epävarmana kerta toisensa jälkeen

Lisää tullee ilmi muissa viestiketjuissa, joihin pyrin jatkossa osallistumaan parhaani mukaan. Yhteyttä saa ottaa suoraankin, jos jotakuta kiinnostaa.

_Sagittarius_

Re: Kuka olet?

Viesti Kirjoittaja _Sagittarius_ » 04.07.2015 23:02

Kait sitä täytyy itsekin tänne kirjoitella, kun olen jo jonkin aikaa kytännyt kaikkien muiden juttuja. :D
On muuten ihan mahtava foorumi, kerrankin voi itse samastua!

- olen 18-vuotias opiskelija Pohjois-Suomesta, mahdollisesti tuleva psykologi
- ISFJ
- uusiin ihmisiin tutustuminen on monesti hankalaa, ja tuntemattomien seurassa vähän ujostuttaa. small talk -taidot on melko pahasti pakkasella, mutta kavereiden kanssa pälpätän ahkerasti, vaikka olis isompikin porukka koolla. :D
- tykkään eläimistä, luonnosta, illanistujaisista, musiikista, kahvista, hellistä hetkistä ja auringonlaskuista
- vaadin itseltäni paljon erityisesti opiskelussa ja töissä, olen järjestelmällinen ja tykkään suunnitella asioita etukäteen, laatia taulukoita, aikatauluja ym., mitä ihmiset usein pitää vähän kummallisena :)
- olen mielelläni mieliksi ihmisille, joista välitän; laitan ruokaa, keitän kahvia, kuskaan autolla paikasta toiseen, eikä monikaan palvelus ole liian iso. tosin odotan heidän tekevän jotain minun puolestani, jos sellaiselle on tarvetta

Saa tulla ihan vapaasti juttelemaan, en varmasti pure kovin lujaa :)

Försti
Viestit: 45
Liittynyt: 27.03.2015 21:33

Re: Kuka olet?

Viesti Kirjoittaja Försti » 05.07.2015 09:49

.
Viimeksi muokannut Försti, 22.01.2017 19:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
shantyu
Viestit: 24
Liittynyt: 27.06.2015 22:08
Viesti:

Re: Kuka olet?

Viesti Kirjoittaja shantyu » 08.07.2015 22:17

Kai minäkin sitten.. Tylsää eikä vielä väsytäkään :)

- 26-vuotias nainen
- ISFJ
- Yksineläjä
- Lähihoitaja :?
- Jns. Muuttoa suunnittelen, mahdollisesti Kuopioon.
- Luonteeltani rauhallinen, huumorintajuinen ja muut huomioiva. Vähäsanainen, ellei jutunaihe kiinnosta. Hyvä kuuntelija.
- Omiin ajatuksiin uppoutuva, syvällinen ajattelija
- Mukavuudenhaluinen
- Erityisherkkä. Liikutun herkästi esimerkiksi kauniista kappaleista, surullisista elokuvista. En pidä kovista äänistä, metelistä. Olen rauhaa rakastava.
- Sisäinen elämäni on ulkoista huomattavasti rikkaampi
- Rakastan eläimiä. Etenkin kissoja.
- Pidän erilaisista tv-sarjoista ja uppoudun niihin antaumuksella. Etenkin kotimaiset vanhemmat tv-sarjat lähellä sydäntäni.
- Tykkään lautapeleistä ja nintendopeleistä
- Perhe on hyvin tärkeä
- Nettiriippuvuus täälläkin :D

Blackhorn
Viestit: 14
Liittynyt: 09.07.2015 20:13
Viesti:

Re: Kuka olet?

Viesti Kirjoittaja Blackhorn » 09.07.2015 21:05

INFJ (turbulent variant)
introverted: 74%
intuitive: 36%
feeling: 9%
judging: 9%
turbulent: 36%
Viimeksi muokannut Blackhorn, 15.05.2016 22:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

tohveli
Viestit: 11
Liittynyt: 05.08.2014 03:24
Viesti:

Re: Kuka olet?

Viesti Kirjoittaja tohveli » 10.07.2015 01:57

-38v ukkoloinen
-ISTJ
-tällä hetkellä työtön, muutamia ammattitutkintoja, lukuisia työpaikkoja.
-asustan kaupungissa mutta sisimmässäni olen maalainen, kaipaan maaseudulle tosi paljon.
-tykkään rassata kaikenlaisen mekaanisen ja elektronisen parissa.
-en aloita keskeneräistä, saatan pyörittellä projektisuunnitelmia päässäni useita vuosia.
-en tee mitään mitä en voi viedä alusta loppuun asti yksin, avun pyytäminen on kielletty.
-arvostan kaikkia kädentaitoja hyvin paljon
-taipumusta masenteluun, kyyninen, pessimistinen
-elelen vaatimattomasti, käytännöllisyys kaikessa tärkeintä.
-en ymmärrä väreistä tai tyylistä mitään.
-muusiikin suhteen kaikkiruokainen
-käytän alkoholia vähäisesti ja satunnaisesti: Lauantai-iltana joku tumma olut.
-välttelen valheellisilla tekosyillä kaikkia tuttavapiirin kokoontumisia, sukulaisjuhlia yms.
-hamuan tietoa
-musta huumori kukkii kauneiten
-usein hyvin vaikeaa pukea ajatuksia sanoiksi
-hyvin neuvotteleva, tulen toimeen lähes kaikkien kanssa
-en siedä hienohelmoja, tavaraa brändin vuoksi, laiskuudesta johtuvaa avuttomuutta
-erittäin sottainen. En siivoa kuin harvoin ja ulkoinen habitus muistuttaa monasti koditonta. Ei haittaa.
-en avaa kotiani kenellekkään.
-muutama ystävä. Sukulaisten kanssa puolivuosittain tekemisissä.
-tykkään kissoista paljon, koirista en välitä.
-tavoitteeton, haaveeton, asioita teen "pienimmän haitan periaatteella".
-vapaaehtoistyössä mukana 10 vuotta nuorisotyön ja leipäjonojen parissa.

Kaikesta huolimatta olen rento, hyvin suurpiirteinen, helposti lähestyttävä, ratkaisukeskeinen, helposti periksiantava, luovuttaja tyyppi.

niksuu93
Viestit: 476
Liittynyt: 01.02.2015 18:45
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: Kuka olet?

Viesti Kirjoittaja niksuu93 » 13.07.2015 19:45

Blackhorn kirjoitti:"Yllättäen" yksinolo on se lääkkeistä parhain.
Ihan saman huomion olen lyhyessä ajassa tehnyt. Masennusta/yleistä ahdistuneisuutta taustalla ja ihmiset tietysti yrittää niitä hoitaa lääkkein ja "pakottamalla" enemmän ihmisten ilmoille. Tämä kuitenkin uuvuttaa/masentaa introverttia vain entistä enemmän, kun voimavarat eivät muutenkaan ole kovin vahvat. Yksinolo on puolestaan toiminut lääkkeistä parhaimpana ja siitä olenkin saanut runsaasti lisää henkisiä voimavaroja ja muutenkin oppinut itsestäni paljon. Mitä enemmän kuuntelen omia aivojani ja tarpeitani sekä jätän ekstroverttien ohjeet "normaalista elämästä" sivusuuhun, sitä paremmin voin niin psyykkisesti kuin fyysisestikin.

Kauan "pakenin" omaa perusluonnettani muiden ihmisten kehotuksesta. Nyt kun voin sallia itseni olla juuri sellainen kun haluan, en ole koskaan voinut paremmin. :)

Hidarius
Viestit: 12
Liittynyt: 07.09.2015 17:26
Viesti:

Re: Kuka olet?

Viesti Kirjoittaja Hidarius » 08.09.2015 21:09

Minäkin tulen tänne esittäytymään, vastahan tänne liityin. :)

- Nainen, 24 v. (kohta 25 v.)
- insinööri
- työskentelee tietotekniikan kanssa
- asuu vielä kotona, mutta pyrkimys muuttaa omilleen ensi vuoden aikana
- harrastuksiin kuuluu kirjoittaminen (muistelmia + fiktiota), lukeminen, piirtäminen, videopelit, hyötyliikunta ja toivottavasti myös jatkossa jousiammunta säännöllisempänä liikuntaharrastuksena selän takia (istumatyön huonot puolet...)

- INTJ (äskettäin tekemäni testin mukaan, vaikuttaa kyllä melko osuvalta)
- yleensä hyväntuulinen, usein myös sanottu rauhalliseksi
- hiljaisen puoleinen, puhun yleensä vain kun on tähdellistä sanottavaa, tosin olen yllättävän puhelias jos aihe on kiinnostava tai olen kovin innostunut
- tykkään seurata ympäristöä sellaisenaan: ajoittain on vain mukava kävellä omaan tahtiin siellä sun täällä ja tutustua uusiin paikkoihin
- syksy ja talvi ovat mukavia, ihmiset tuntuvat olevan järkevämpiä näihin aikoihin
- toisaalta hyvin looginen / tieteellinen, toistaalta taas hyvin taiteellinen
- "rikas sisäinen maailma"

- kovat äänet ja television huudatus ärsyttää, samoin kirkasvalolamput
- liika lorvailu netissä tuppaa masentamaan, samoin kevät
- olen hädin tuskin ollenkaan mukana sosiaalisissa medioissa, kuten facebookissa (ei oikein kiinnosta) -> olen enemmän face-to-face -kommunikoiva tyyppi
- kommunikointi 2-4 hengen ryhmässä onnistuu vielä hyvin, mutta suuremmissa ryhmissä alkaa olla jo vaikeaa

Nice to meet you all! :D

Avatar
Mir
Viestit: 9
Liittynyt: 12.09.2015 11:05
Viesti:

Re: Kuka olet?

Viesti Kirjoittaja Mir » 12.09.2015 14:19

Heipä hei! Olen ollut jo jonkin aikaa tietoinen foorumin olemassaolosta ja silloin tällöin lueskellut viestejä, mutta päätin rekisteröityä vasta tänään. Koetanpa minäkin nyt laatia itsestäni jonkinlaisen tiivistetyn infopaketin, niin vaikeaa kuin se itsensä kuvailu onkin :D

- Olen vuosimallia '99 edustava tyttö, ja aloittanut juuri lukio-opintoni
- Harrastan itseilmaisua lähinnä taiteen ja kirjoittamisen muodossa
- Olen filosofinen, hyvin empatiakykyinen sekä hyvä kuuntelija, mutta myös analyyttinen ja systemaattinen ongelmanratkaisija
- Rakastan luonnossa liikkumista, kirjoihin ja sarjakuviin uppoutumista, raskasta ja instrumentaalista musiikkia, pianonsoittoa ja joka-aamuista kahvihetkeä
- Ulosanniltani yleensä ystävällinen, huumorintajuinen ja melko rauhallinen

Avatar
Afuze
Viestit: 23
Liittynyt: 31.08.2015 05:17
Viesti:

Re: Kuka olet?

Viesti Kirjoittaja Afuze » 13.09.2015 08:09

Voisin mieki selittää vähä itestäni.

1995 synt. naaraspuolinen ihminen Etelä-Savosta (oon mie täälä vieläkii kyllä). Elämäni valopilkkuja ovat eläimet ja taide, ja siihen päälle vielä tiede. Paras tapa tuoda itseään ilmi on TAIDE.

- Alsolutisti koko ikäsä.
- Kissat, hevoset ja rotat on lempieläimiäni. Rotat on lajina aika osuva, jos tunnet sen hyvin niin stereotypiat saa kyytiä, samoin ku introverteilla! Lisäks niissäkin on joskus noita yksinviihtyväisempiä heppuja seassa, vaikka yleesä ne on aika ihmismäisiä jollain tasolla.
- Kirjotan myös jonkun verran, itelleni lähinä, mutta toivon että joskus joku niitäkin tekstejä lukisi. Ei ole tullut vielä vastaan, en kirjota mitään normaaleimpia tarinoita.
- Kielinatsi. :D Tai kieliOPPInatsi. Kärsin suunnattomasti kun luen pieleen kirjoitettua tekstiä, jonka kirjoittaja olisi yksinkertaisesti voinut panostaa enemmän. Lukihäiriöt ja sensellaset on asia erikseen, mutta viitsimättömyys ei ole mikään syy kirjoittaa huonosti. (Murrelisukkeita ei lasketa... Ehm.)
- Kaikenlaiset hahmot... Tai ei kaikenlaiset, vaan uskottavat, realistiset. Tarkotan esim. elokuvissa ja sarjakuvissa esiintyviä henkilöhahmoja. Heppu, jonka luot. Nämä ovat yksi suurimmista pakkomielenkiinnonkohteistani, tekevät paljon roolia elämässäni ja aiheuttavat sen, että joskus havahdun siihen miten antisosiaalinen olenkaan kun hahmoista on seuraa. Päivittäin. Ja varoitus, yksikään hahmoistani ei ole ihminen.
- Neurologisesti epätyypillinen ihminen. En ole itse tätä keksinyt vaan asiasta on paperit olemassa. Laittaa pohtimaan, että kummasta se oireisto johtuu, tuosta diagnoosista vai introversiosta. :D Kun on yliherkkyyttä ja sensellasia, moni palstalla samastuu varmaan.
- Materialisti. Osa introista ei vissiin ole ihan materialisteja vaan päinvastoin, mutta ite oon auttamaton roinanlevittelijä ja olen sen kanssa ihan sinut - jos joku muu "siivoaa" puolestani, en löydä mitään enää mistään! Esineen paikka on siinä, mihin sen viimeksi jätin, ja pystyn kaivamaan sen vaikka jonkun ison kasan alta monen viikon jälkeen jos niikseen tulee eikä kukaan ole käynyt sitä kasaa mylläämässä.
- Käsityöfriikki. Teen paljon juttuja käsillä, ja se on yksi syy siihen kun tavaraa leviää ympärilleni. Ainahan sitä voi johonkin tarvita...
- Psykologia kiinnostaa. Mielisairauksien tutkiminen on yksi suurimmista huveistani nykyisin. tarinoissani psykologialla on usein iso rooli.
- Etiikka ja eläinetiikka. Tätä ei voi pohtia liikaa.
- Hyvin, HYVIN visuaalinen ihminen. Mie vaan nään kaiken...
- Syvälliset keskustelut.
- Pysyn aiheessa niin kauan kun kiinnostusta on, mutta aina ei ole. Ja se riippuu aiheesta - jos tiedän jostain tarpeeksi paljon ja toista kiinnostaa, voin höpöttää tauotta...
- Simpuran itsepäinen.
- Varmaan hankala ihminen.
- Sosiaalisesti tosi kökkö. Jälkiviisas tässä asiassa myös, en yleensä itse tilanteessa (juhla tms.) tajua miten stressaantunut olen, mutta jossain kotona sitten älyän että jaa, eihän se kivaa ollut.
- Vaadin samaa mielenkiintoa niiltä, joiden kanssa joudun olemaan juttusilla. Jos ei aiheet kolahda, en sitten ole pitkään kenenkään kaverina tms. En osaa puhua mistään mihin en osaa kommentoida ja mikä ei kiinnosta.
- Järjestelmällisyyspakkomielle. Tämäkin lista on epätäydellinen, koska on liikaa asioita enkä keksi mitkä ovat ja eivät ole perusasioita joita kaikkien kannattaisi tietää.
- Olen tosi huono jakamaan mitään, oikeasti. Tietoa, taidetta, mitään...
- Mustasukkailen omaisuuteni suhteen.
- Keräilen kaikkea, esim. lyijytäytekyniä ja muovihevosia. Mitään pullonkorkkeja ja muita en kyllä käsitä että miksi kukaan sellaisia haluaisi nurkkiinsa riesakseen, eli roinassa on oltava jotain järkevää.
- Se olennaisin, eli piirrän paljon. Henkireikä elukoiden ohella. Totesin joskus pentuna, että en voi olla viikkoa kauempaa piirtämättä mitään, ja kai se on totta vieläkin koska elämäni menee nopeasti aika tylsäksi jos viihtymiseni on kiinni ihmisistä. Taiteessa on se hyvä puoli, että aktiviteetti on aina mukana. Yleensä siis. Taidemakuni: realistinen, esittävä taide, tehtynä millä tekniikalla hyvänsä. tekijällä on hyvä olla tunneside aiheeseensa, ite ainakin olen huomannu että kun aihe on tärkeä, siihen kuvaankin panostaa ihan eri tavalla. Netissä miula on useampikin galleria ja omistan myös kaksi blogia, mutta en tiä kiinnostaako niiden sisältö juurikaan tämän palstan tyyppejä.
- Kuvanveisto on toinen elämäni. Pitkä juttu, en ala selittää liikaa... Mutta tavoite on, että saisin aikaiseksi jotain majesteettista/dynaamista veistosta joskus. Miulle kuvanveisto on esimerkiksi saven tai muun massan työstöä eikä mitään paperista askarreltuja käppyröitä.

Puhun paljon, jos juttu ja hetki on oikea. KUTEN NÄKYY.

Yksäriä saa heittää jos jotain jupinaa tahtoo aikaansaada ja yhtään tuntuu et miu kanssa voi höpöttää. Olen huono puhumaan "julkisesti" foorumeilla.


Päänsärky se taas iski, joten lista jäi vähän vajaaksi.
Normaalit ovat naamatonta massaa. Vialliset ovat täydellisiä.

Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa