Millaista musiikkia kuuntelette?

Keskustelua harrastuksista.
Sopukka
Viestit: 4
Liittynyt: 24.08.2015 13:58
Viesti:

Re: Millaista musiikkia kuuntelette?

Viesti Kirjoittaja Sopukka » 27.08.2015 00:14

Tää on mieleinen topic. Musiikki on meikäläisen yksi hengissäpitävistä voimista ja koko meidän perheen elämäntapa.

Meikäläiseen uppoaa old skool-osastolta mm Pink Floyd, The Who, Jimi Hendrix, Led Zeppelin, ACDC, Neil Young, David Bowie, Kraftwerk, Motörhead. Black Sabbath yms. Uudempaa (eli seitkytluvun jälkeen julkaistua :D )suosikkiosastoo on mm Adele, Muse, Beck, Pulp, White Stripes, Blur, Depeche Mode, Beastie Boys, Chemical Brothers, Morrissey yms. Suomalaista musaa en kauheesti pysty jostain syystä kuunteleen (?) ihan muutamaa poikkeusta lukuunottamatta.

Inhokkeja sen sijaan on, mainittakoon genreistä suomirokki (Yö! Popeda! Eput! yms), suomiräppi (ainakin tää mainstream, joka soi radiossa esim Cheek :( ...), iskelmä, Ultra Bran koko tuotanto ja kaikki musa missä soi haitari (inhoan haitarin ääntä), halvalla tehty tyhjänpäiväinen poppisjytke. Nopeaa peikkoheviä en myöskään pysty kauhean suurina annoksina kuunteleen. Noin niinkuin tuollaisena suppeana listauksena :D Ei, en ole valikoiva enkä kranttu :oops:

Miehen kanssa hartaudella kerätty cd-kokoelma sisältää tällä hetkellä reilut 500 levyä (tämä karkea arvio, enemmänkin voi olla). Toki kokoelman täydennys on hiipunut viime vuosina koska perhe ja muut kiireet. Vielä toki olis paljon kerättävää, kokoelma ei ole täydellinen :) Kotikajarit on hyvät M-audion kajarit. Autokajarit ei oo mitään erikoista laatua. Mökillä on isot kajarit (merkistä ei muistikuvaa, nää on miehen heiniä ja vastuualuetta), jos haluaa karkottaa metsäneläimet lähimmän 2 km säteeltä 8-)

niksuu93
Viestit: 476
Liittynyt: 01.02.2015 18:45
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: Millaista musiikkia kuuntelette?

Viesti Kirjoittaja niksuu93 » 03.09.2015 16:45

Randomimpi kirjoitti:Itse kuuntelen mieluiten juuri tätä monien vihaamaa listamusiikkia. Tai ei nyt kaikkea, mutta räppiä varsinkin. Räpissä on se hyvä puoli että artistit kirjoittavat itse kappaleensa joten sitä kautta pääse lähemmäksi heidän sielunmaailmojaan. Musiikki on todella iso osa elämäämi ja kuuntelen usein biisejä todella tarkkaan. Itse en kiinnitä niinkään homiota soittimiin, mutta lyriikat ovat tärkeitä. Nykymusiikki ja varsinkin se mainstreampi on hyvin abstraktia ja symboolista, joten ihimiset näkevät biisit hyvin eri tavalla. Nopeasti kuunnltuina biiseistä saa helposti mitään sanomattoman kuvan. Myös artistien sielunelämään pääsee helposti sisään biisien kautta. Usein nykymuusiikki on lyyrisesti todella taitavaa ja biisit ovat ladattu täyteen erillaisia tunnetiloja ja ajatuksia. Paljon on nykyään omasta mielestäni huonoakin musiikkia, mutta hyviäki artisteja löytyy. Mielummin kuuntelen vaikka biisin juopottelusta, jossa artisti kertoo elämästään tunteistaan ja hänelle konkreettisista asioista kuin väkisin väännettyä yhteiskunta pillitystä, jossa artisti ei itse edes tiedä mistä puhuu...
Varmasti suurelta osin ihan totta, joskus itsekin huomannut samankaltaisia yhteläisyyksiä kun joitain kappaleita on kuunnellut ihan ajatuksella useita kertoja. Ongelmaksi nykyisessä listamusiikissa tuon ajatusten, lyriikoiden ja kappaleen tarkoituksen tunnistamisen tekee varmaankin juuri tuo varsin jyräävä biitti, nopea tempo ja muut tehostusseikat, jotka luovat enemmän sitä ns. tunnelmaa kuin latistavat sitä liian syvällisellä sanoituksellaan.

Näin ollen se itse sanoma hautautuu helpommin sinne basson ja muiden alle kuin rauhallisemmassa tyylilajissa.
Försti kirjoitti:Leffoista ja TV-sarjoista tutut musiikit, erityisesti klassiset on mieleen
Erityisesti instrumentaalimusiikki on monissa leffoissa, sarjoissa ja peleissä suorastaan häkellyttävän hyvää. Luonnollisesti klassikot kuten Star Wars, joissa on monia ikimuistoisia tuneja (taidan omistaa yhden soundtrack-levynkin :D ), mutta myös monet tuiki tavalliset TV-sarjat. Näistä tulee mieleen ainakin Pako, 24, Teho-osasto, Todistettavasti Syyllinen, Ilman Johtolankaa, Melroce Place ja muut, joissa suorastaan legendaariset tunnarit.

Sitten oldies-pelit kuten Crash Bandicoot ja Pokemon ovat myös oivia esimerkkejä siitä, miten mukaansatempaavaa pelimusiikkikin voi olla. Sitten jos ajatellaan ihan vaan elokuviakin yleisesti, niin kyllä täytyy antaa arvostusta heille jotka vastaavat niiden äänimaailmasta. Sitä ei tule edes ajatelleeksi miten suuri merkitys sillä on sen tunnelman kannalta.

suntio112
Viestit: 1
Liittynyt: 08.11.2015 22:36
Viesti:

Re: Millaista musiikkia kuuntelette?

Viesti Kirjoittaja suntio112 » 08.11.2015 22:41

Viimeksi muokannut suntio112, 06.01.2016 02:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Å

Saunakukka
Viestit: 17
Liittynyt: 04.04.2015 10:34
Viesti:

Re: Millaista musiikkia kuuntelette?

Viesti Kirjoittaja Saunakukka » 14.11.2015 17:07

Kuuntelen tosi monenlaista musaa. Nick Cave & The Bad Seeds, Björk, CMX, 22-Pistepirkko, Erin, Kitkerät Neitsyet, Värttinä ja surullisenkuuluisa ysäritekno ovat lemppareitani mutta en periaatteessa sulje mitään genreä pois. En uskonnollissävytteisestä musiikista hirveästi välitä, koska itse olen uskonnoton ja nykymallin R'n'B ei myöskään kuulohermoja oikein notkauta. Toisaalta on artisteja, joiden tietty tuotanto on kovastikin mieleeni mutta joita en kumminkaan kuuntele säännöllisesti. Esim. Madonnan Ray of Light- ja Music-levyt ovat ikisuosikkejani mutta hänen muu tuotantonsa ei oikein iske (poislukien ihanat You'll See ja Live to Tell).

Avatar
deadache
Viestit: 8
Liittynyt: 23.02.2015 14:37
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Millaista musiikkia kuuntelette?

Viesti Kirjoittaja deadache » 22.11.2015 02:41

Tä taitaa olla semmonen topic johon uskaltaa laittaa ekan viestinsä :P

Itsellenikin musa on tärkeetä, ehdottomasti ykkösjuttu koko maailmassa. Opiskelen musa-alaa, soitan bändissä ja kuuntelen musiikkia 24/7 joten... :roll:

Anyway, kaksi ehdotonta suosikkibändiäni ovat ehdottomasti Lordi ja Bon Jovi! Niissä on vain sitä jotain, mikä saa hyvälle mielelle ja jaksamaan eteenpäin. Oon myös vuosien aikana kasvanut kiinni kumpaankin yhtyeeseen ja välillä tuntuukin että kyseessä olisi perheenjäsen eikä bändi. Muita yhtyeitä joita on vuosien aikana tullut fanitettua ovat Fall Out Boy, Tonight Alive, Rammstein, Turmion Kätilöt, Michael Monroe, Reckless Love, Hollywood Undead, Skillet, The Rasmus, Linkin Park, Teflon B... siis jne jne.

Oikeestaan tykkään kaikesta missä on kiva kertsi :3

:?
Let's be alone together

Avatar
Skitsoidi
Viestit: 75
Liittynyt: 28.09.2015 22:41
Paikkakunta: Päijät-Häme
Viesti:

Re: Millaista musiikkia kuuntelette?

Viesti Kirjoittaja Skitsoidi » 22.11.2015 20:24

Lyhyesti : eurodance on se mitä nykyään kuuntelen mieluimmin.
INFJ/ISFP sekä Puu-Lohikäärme

Avatar
Kauan
Viestit: 9
Liittynyt: 15.06.2014 23:17
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: Millaista musiikkia kuuntelette?

Viesti Kirjoittaja Kauan » 23.11.2015 23:14

Kuuntelen lähinnä tunnelmallista metallia (doom/folk/melodeath) ja viimeaikoina myös post-rockia. Aika paljon riippuu fiiliksestä millaista musaa laitan soimaan, mutta melkeinpä aina kun olen koneella niin kuulokkeet on päässä ja em. musa soi. Klassista kuuntelin myös joskus aiemmin lähinnä radiosta, mutta se on nykyään jäänyt pois.

En tykkää kuunnella musiikkia kovinkaan kovalla, mutta laadukas äänentoisto on tärkeää. Tällähetkellä käytössä on Sennheiser HD600 kuulokkeet ja Xonar Essence kuulokevahvistin joiden soundista tykkään todella paljon. Noiden kanssa istun usein silmät kiinni vaan nauttimassa musiikista :)
Olitkos vielä nukkumassa?

Menninkäine
Viestit: 3
Liittynyt: 27.12.2015 03:02
Viesti:

Re: Millaista musiikkia kuuntelette?

Viesti Kirjoittaja Menninkäine » 27.12.2015 20:50

Kuuntelen paljon musiikkia, laidasta laitaan. Miellyttävä musiikki vaihtelee kausittain, välillä kuuntelen mielelläni metallimusiikkia mm in flamesia ja toisinaan taas suomirappia; vaikkapa ameeban uusi levy on ollut hyvä. Viime vuosina olen eniten tainnut kuunnella suomirappia, elektronista musiikkia (ambient, psybient, chill out, psy trance, dubstep, dub.. ) ja instrumentaalista musiikkia (piano, huilu, myös elokuvamusiikki)

Nuorempana kuuntelin lähes pelkästään metallimusiikkia, nykyään se on rajoittunut muutamaan bändiin.

Itse en välitä yhtään yleisestä hälinämusiikista, missä ei ole sielua.

Avatar
Ketti
Viestit: 2
Liittynyt: 07.02.2016 20:19
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Millaista musiikkia kuuntelette?

Viesti Kirjoittaja Ketti » 07.02.2016 21:25

Musiikkimakuni koostuu lähinnä japanilaisesta ja korealaisesta musiikista. Niistäkin kuuntelen tosin vain tiettyjä kappaleita enkä pidä läheskään kaikista yhtyeistä tai biiseistä.
Pidän myös erityisen paljon kaikenlaisesta jumputuksesta vaikka en niiden tahtiin tykkääkään tanssia :D
Tässä musiikkiasiassakin tunnen olevani 'erilainen', koska kaikki kappaleet joista tykkään, ovat yleisen mielipiteen mukaan huonoja, surkeita tai muuten vain ei-hyviä, mutta kappaleet joista en pidä, ovat yleisesti pidettyjä biisejä
Olen myös "yhden biisin tyyppi" eli yleensä rakastun johonkin kappaleeseen ja kuuntelen sitä viikon putkeen ja sitten vaihdan seuraavaan

Enna
Viestit: 6
Liittynyt: 29.01.2016 16:12
Viesti:

Re: Millaista musiikkia kuuntelette?

Viesti Kirjoittaja Enna » 14.02.2016 15:36

Tykkään enimmäkseen suomalaisten naisartistien kevyestä musiikista, erityisesti Johanna Kurkelan kappaleet miellyttää kaikin puolin. Autossa tulee kuunneltua radiota ja siinä tilanteessa kaikki (paitsi raskaampi musiikki) käy mutta omaa lempimusiikkiani tykkään kuunnella kotona kaikessa rauhassa napit korvissa tekemättä mitään muuta. Tämä on yksi rentoutumiskeinoistani ja tykkään kun kuulee musiikista "kaiken" ja voi vaan keskittyä siihen. En voisi kuvitellakaan tekeväni jotain muuta samalla kun kuuntelen itselleni tärkeää musiikkia, koska en pysty silloin keskittymään siihen täysillä. :D Olen entinen pianonsoittaja ja melodia on musiikissa oikeastaan tärkeintä mutta monesti sanoituksetkin on tosi hienoja ja osuvia.

Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa